Hop til hovedindholdet

Aabenraa Kommune logo

Finanskursus del 2

Vis lignende arrangementer


Dato og tid

Onsdag d. 3. december 2025 kl. 08:00 til 12:00

Tilmeldingsfrist

Onsdag d. 26. november 2025 kl. 23:55

Sted

Rådhuset, IT-lokale 021, Skelbækvej 2, 6200 Aabenraa Rådhuset, IT-lokale 021
Skelbækvej 2
6200 Aabenraa

Finanskursus del 2

Vis lignende arrangementer


Arrangementsbeskrivelse

Dette kursus er relevant for alle administrative medarbejdere, der skal kontere fakturaer og foretage omposteringer, og man skal deltage både på finanskursus del 1 og 2, førend der gives adgang til Prisme.

Indhold finanskursus del 2:

Kurset indledes med opsamling fra dag 1 hvor spørgsmål, der er dukket op efter undervisningens afslutning, kan drøftes.

Du lærer at oprette manuelle betalinger (udlæg) der typisk skal godkendes hos nærmeste leder. Du lærer også at lave interne afregninger og omposteringer.

Du lærer at søge på kreditorposteringer. Herunder oplysninger om udbetalingstidspunkt, beløb og div. leverandøroplysninger. Sidst men ikke mindst, lærer du at trække forespørgsler på posteringer, samt at korrigere eventuelle fejlbogføringer.

Der er "Hands-ON" undervisning, hvilket betyder at du sidder foran en PC.

Målet med kurset er, at du efterfølgende er endnu mere fortrolig med brugen af Prisme365 og kontoplanen, og selv kan oprette manuelle betalinger, omposteringer samt korrigere fejlbogføringer.

NB: dette kursus henvender sig til:
* Nyansatte
* Ansatte der har deltaget i kurset tidligere, men ønsker genopfriskning
* Ansatte der får nye arbejdsområder eller skal varetage nye funktioner inden for bogføring.

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >

Kontaktinformation til arrangør

Aabenraa Kommune - Team Prisme
Tlf: +45 7376 7369
prisme@aabenraa.dk

Kontaktinformation til arrangør

Aabenraa Kommune - Team Prisme
Tlf: +45 7376 7369
prisme@aabenraa.dk