Indlæser
Ledelsestilsyn/rapportering (inkl. intro til MinPortal)
Vis lignende arrangementer
Dato og tid
Mandag d. 24. oktober 2022 kl. 08:30 til 15:00
Tilmeldingsfrist
Tirsdag d. 18. oktober 2022 kl. 23:55
Sted
Rådhuset, IT-lokale 021,
Skelbækvej 2,
6200 Aabenraa
Rådhuset, IT-lokale 021
Skelbækvej 2
6200 Aabenraa
Arrangementsbeskrivelse
Dette kursus er relevant, hvis man er leder og/eller har budgetansvar, udfører ledelsestilsyn eller som adm. medarbejder skal udarbejde grundlag for ledelsestilsyn og trække rapporter på forbrug og budgetændringer.
Kurset indledes med en kort introduktion til retningslinjer og arbejdsgange, af 1½ - 2 timers varighed. Endvidere gives en kort gennemgang af særlige fokusområder, hvad man skal være særligt opmærksom på, samt hvorledes udarbejdelse af og brug af skabelon samt checkliste fungerer. Derudover vil dagen også fokusere på praktisk udførelse af ledelsestilsynet.
Undervisningen indeholder bl.a.
- Praktisk gennemgang af minimumskriterier
- Økonomirapporter
- Budget og budgetansvar
- Din opgave som budgetansvarlig leder jf. kommunens Kasse- og Regnskabsregler
Målet med kurset er, at man efterfølgende selv kan trække ledelsestilsynsrapport, rapport til budgetopfølgning, kan se budgetomplaceringer, samt tilgå lønrapporter fra økonomisystemet.
NB: dette kursus henvender sig til:
* Nyansatte
* Ansatte der ikke tidligere har haft lejlighed til at deltage i kurset
* Ansatte der har deltaget i kurset tidligere, men ønsker genopfriskning
Der er forplejning på dagen, og derfor skal der gives besked til undervisere senest 2 hverdage inden kurset, såfremt du har allergier.
Find vej til arrangementet
Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >
Kontaktinformation til arrangør
Aabenraa Kommune - Intern Revision
Tlf: +45 7376 7637
mmnie@aabenraa.dk
Kontaktinformation til arrangør
Aabenraa Kommune - Intern Revision
Tlf: +45 7376 7637
mmnie@aabenraa.dk